A munkavédelmi és tűzvédelmi szabályozások miatt sok vállalkozás arra kényszerül, hogy olyan szakembert foglalkoztasson, aki megfelelő képesítésekkel rendelkezik ezen a szakterületen. Ez főleg a kisvállalkozások, társasházak, szövetkezetek számára jelenthet problémát. Ön is hasonló nehézségekkel küzd? Ne keressen tovább kollégát vagy külsős szakembert!
Bízza ránk a munka- és tűzvédelemmel kapcsolatos adminisztrációt is!
Miben segítünk?
- Tűzvédelmi szabályzat készítése
- Tűzoltó készülék nyilvántartás készítése
- Munkavédelmi szabályzat készítése
- Tűzvédelmi oktatás és/vagy munkavédelmi oktatás tartása
- Tűzvédelmi szakvizsgáztatás:
- Kockázatbecslési- és kockázatkezelési dokumentáció készítése
- Tűzvédelmi és munkavédelmi helyszíni szemle
Adminisztrációs szolgáltatásra van szüksége? Kérje írásos ajánlatunkat!
Tűzvédelmi szabályzatkészítés
Tűzvédelmi szabályzatot az alábbi esetekben kell készíteni, ha a vállalkozás
- öt főnél több alkalmazottat foglalkoztat (beleértve a segítő családtagokat is)
- kereskedelmi szálláshelyet üzemeltet
- fokozottan tűz- és robbanásveszélyes tevékenységet folytat
- 50 főnél nagyobb befogadóképességgel rendelkező helyiség van
A szabályzat meglétét a 1996. évi XXXI. törvény 19. §-a írja elő
A szabályzat elkészítése komoly szakmai munkát igényel. Ha bennünket választ, kollégáink helyszíni bejárás után, a helyszíni szabályozásoknak megfelelően készítik el a tűzvédelmi szabályzat anyagát, szükség esetén a poroltó készülékek, tűzoltó vízforrások ellenőrzését is. Az adminisztrációt teljes mértében levesszük az Ön válláról.
További tűzvédelmi szabályzattal kapcsolatos szolgáltatásaink is érdeklik? Kattintson ide!
Tűzoltó készülék – nyilvántartás készítés
A poroltó készülékek és más tűzoltó készülékek nyilvántartásáról a 54/2014 (XII.05) BM rendelettel kiadott Országos Tűzvédelmi Szabályzat (OTSZ) rendelkezik. A vállalkozásokban található tűzoltókészülékeket minden negyedévben nyilvántartásba kell venni. Ezt a nyilvántartást mellékelni kell a tűzvédelmi szabályzathoz.
Tűzoltókészülékeinek vizsgálatát akkor is érdemes megrendelnie tőlünk, ha esetleg a vállalkozása rendelkezik már szakember által készített tűzvédelmi szabályzattal – ennek köszönhetően ugyanis jelentősen csökkennek cége adminisztrációs terhei.
Tűzoltó készülékekkel kapcsolatos további információkat itt talál!
Munkavédelmi szabályzatkészítés
A közhiedelemmel ellentétben munkavédelmi szabályzatot nem kötelező készíteni. A hatóságok nem ellenőrzik a dokumentum meglétét, csupán azt, hogy a munkáltató rendelkezett-e bizonyos előírások betartásáról. Vagyis külön utasításban, szabályzatban rögzítette-e azokat az intézkedéseket, amelyek a dolgozók egészségének védelmére szolgálnak.
Miért javasoljuk mégis, hogy szakemberrel készíttesse el a munkavédelmi szabályzatot?
- Egy esetleges hatósági ellenőrzés idején biztos lehet abban, hogy minden jogszerűen és hibátlanul szerepel a munkavédelemmel kapcsolatos dokumentumokban.
- Kollégáink gyorsan, precízen dolgoznak. Időt és pénzt takarítunk meg Önnek azzal, hogy levesszük a válláról az adminisztráció terheit.
- A szabályzatot az után készítjük el, hogy a helyszínen felmértük a munkaterületet és tisztáztuk, mi az, amire a biztonságos munkavégzéshez szükség van.
Szeretné, hogy cégünk elkészítse Ön helyett vállalkozásának munkavédelmi szabályzatát? Itt tudhat meg többet munkavédelmi szolgáltatásainkról!
Munkavédelmi oktatás
Az oktatásra sok helyen nem fektetnek kellő hangsúlyt. Pedig a biztonságos munkavégzés alapvető feltétele, hogy mindenki tisztában legyen a környezetében található veszélyforrásokkal.
A munkavédelmi oktatásról a munkavédelemről szóló 1993. évi XCIII. törvény 55. §-a rendelkezik.
Munkavédelmi szakmérnök kollégáink ezeknek az előírásoknak megfelelően, sokéves tapasztalattal az Ön cégére szabva állítják össze a munkavédelmi oktatás tematikáját és az évente ismétlődő tűzvédelmi oktatás anyagát is. Sokéves tapasztalatuknak köszönhetően élvezetesen, hasznosan tanítanak.
A munkavédelmi oktatás tematikáját itt találja. Kérje ajánlatunkat itt!
Kockázatértékelési- és kockázatkezelési dokumentáció készítése
A munkahelyi kockázatértékelés (kockázatbecslés) minden vállalkozás számára kötelező. A kockázatértékelés során fel kell mérni az összes olyan tényezőt, amely az adott munkavégzési környezetben a munkavállalókat, vendégeket, sőt, akár a környezetben tartózkodókat veszélyezteti.
A munkavédelemről szóló 1993. évi XCIII. törvény 54. §-a értelmében a kockázatértékelést háromévente meg kell ismételni.
A veszélyforrások felismerése és összegyűjtése főleg azoknál az üzemeknél nehéz feladat, ahol sok, összetett munkafázist végeznek. Ilyenek lehetnek a szerelőműhelyek, a kémiai tevékenységgel foglalkozó üzemek, de akár a kozmetikával, egészségügyi szolgáltatással foglalkozó szalonok is.
A kockázatértékelési és kockázatkezelési dokumentáció készítését érdemes szakmérnökre, tűzvédelemmel foglalkozó szakértőre bízni.